Statystyki

Wartość rynku gier wideo w Stanach Zjednoczonych została oszacowana na 17,69 mld dolarów w 2016 roku, podczas gdy cały światowy rynek gier wideo został w tym samym roku wyceniony na 75 mld dolarów. W Stanach Zjednoczonych oprogramowanie generuje mniej więcej połowę przychodów branży gier wideo; sprzęt – jedną trzecią, natomiast akcesoria stanowią resztę. W ciągu ostatnich ośmiu lat spadkowi fizycznej sprzedaży gier wideo towarzyszył wzrost udziału formatu cyfrowego. W 2009 r. 80 proc. sprzedanych gier wideo stanowiły fizyczne kopie, a 20 proc. – gry cyfrowe. Do 2016 roku podział ten w dużej mierze sprzyjał dystrybucji cyfrowej. Do największych graczy na rynku należą takie firmy jak Sony, Activision Blizzard, Electronic Arts i Ubisoft, by wymienić tylko kilka. W 2016 roku Sony Computer Entertainment znalazło się w hali sław firm zajmujących się grami, z przychodami z gier w wysokości 7,8 miliarda dolarów, w drugiej kolejności do 10,2 miliarda dolarów przychodów z gier Tencent, a Microsoft o 1,3 miliarda i Nintendo o sześć miliardów dolarów w tym roku.